Aktualności

28 grudnia 2017

Prawie 900 osób wzięło udział w szkoleniach z praw pacjenta

fot. SP w Kluczborku

Zakończył się cały cykl szkoleń z zakresu praw pacjenta organizowana przez Biuro Rzecznika Praw Pacjenta we współpracy ze Związkiem Powiatów Polskich. Szkolenia odbywały się od stycznia do grudnia 2017 r. na terenie całego kraju.

Na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta w ubiegłym roku zadzwoniło ponad 50 tysięcy osób ze skargami na placówki zdrowotne. Tymczasem, jak się okazuje, 87% zgłaszanych spraw uznawanych jest za nieuzasadnione. Ludzie chcą dochodzić swoich praw, ale nie zawsze mają wystarczającą wiedzę na ich temat. Nie zawsze też sami pracownicy służby zdrowia wiedzą, gdzie przebiega granica ich powinności. To prowadzi do nieporozumień. Stąd pomysł na bezpłatne szkolenia organizowane dla dyrektorów i pełnomocników ds. praw pacjenta w polskich szpitalach.

Eksperci - pracownicy Biura Rzecznika Praw Pacjenta odwiedzili 18 starostw powiatowych. Byli w: Opatowie, Lublinie, Kolbuszowej, Ciechanowie, Świeciu, Wrocławiu, Kluczborku, Olsztynie, Wysokiem Mazowieckiem, Goleniowie, Słupsku, Piasecznie, Nowym Sączu, Żaganiu, Poznaniu, Częstochowie, Bielsku-Białej oraz Łowiczu.

W prowadzonych przez nich szkoleniach udział wzięło 890 osób.

Warsztaty były także doskonałą okazją do zadawania pytań i wymiany doświadczeń.

Szkolenia odbywały się w każdym województwie, przy czym w województwie śląskim i mazowieckim zorganizowano je dwukrotnie.